no-img
طرح تدبیر

آموزش ارزیابی بیرونی طرح تدبیر 1402-1403


طرح تدبیر
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

آموزش ارزیابی بیرونی طرح تدبیر 1402-1403
امتیاز 1.00 ( 1 رای )آموزش ارزیابی بیرونی طرح تدبیر 1402-1403">
zip
ژوئن 26, 2018
55000 تومان
55000 تومان – خرید

آموزش ارزیابی بیرونی طرح تدبیر 1402-1403


ارزیابی بیرونی طرح تدبیر 1402-1403

کارشناسان بررسی کننده
✅?⬅️1-همانگونه که در متن برنامه تدبیر آمده است مسئولیت ارزیابی بیرونی مدارس مجری با معاونت آموزش ابتدایی در مناطق آموزش و پرورش می باشد.

✅?⬅️2- پس از انتخاب تیم ارزیابی توسط معاون آموزش ابتدایی منطقه( شامل کارشناسان حوزه مربوطه و در صورت نیاز برای بکار گیری از افراد دیگر حتما افرادی انتخاب شوند که اشراف کامل با حوزه ابتدایی داشته باشند) نسبت به تنظیم برنامه بازدید از مدارس اقدام نموده و تاریخ ارزیابی به مدارس اطلاع رسانی شود.

✅?⬅️3-کارشناسان بررسی کننده قبل از بازدید مدرسه مورد نظر می بایست خودارزیابی اولیه ،برنامه سالانه و خودارزیابی پایانی مدرسه مورد نظر را مطالعه نموده و در روز ارزیابی با استفاده از خود ارزیابی های صورت گرفته و برنامه سالانه نسبت به ارزیابی فعالیت مدرسه اقدام نمایند.

✅?⬅️4- کارشناسان بررسی کننده قبل از بازدید از مدرسه مورد نظر می بایست مستندات مربوط به بازدیدهای انجام شده در طی سال (در صورت انجام شدن بازدید از مدرسه مورد نظر) را از مسئول آموزش ابتدایی منطقه دریافت و در روز ارزیابی به همراه سایر موارد ذکر شده در بند 3 برای ارزیابی مورد استفاده قرار دهد.

✅?⬅️5- کارشناسان بررسی کننده به اتفاق مدیر مدرسه و در صورت تشخیص مدیر به اتفاق سایر عوامل انسانی در گیر در اجرای فعالیت ها و برنامه ها ، نسبت به بررسی تک تک فعالیت ها با توجه به فرم شماره 6 ،برنامه سالانه ی مدرسه (وضع موجود – وضع مورد انتظار) ،خود ارزیابی اولیه ، بازدیدهای فرایندی طی سال ، مستندات فعالیت ها و میزان توفیق و دستیابی به اهداف پیش بینی شده ، نهایتا به یک توافق در نمرات مربوط به هر فعالیت و در آخر به یک نمره کل دست یابند.

✅?⬅️6-در زمان ارزیابی از فعالیت ها ممکن است توافق نظر بر روی نمرات مربوط به فعالیتی یا فعالیتهایی نباشد. در اینجا توصیه میشود با توجه به رویکرد برنامه تدبیر مبنی بر اعتماد به مدیران ، اگر اختلاف نظر بین فرد کارشناسان بررسی کننده و مدیر کمتر از 2 نمره باشد نظر مدیر مدرسه بر نظر کارشناس ارجحیت دارد و نظر مدیر باید اعمال گردد. اما اگر اختلاف نظر بیش از 2 نمره باشد مدیر مدرسه موظف است با ارائه عدله و مستندات کافی نظر کارشناس را تامین نماید در غیر این صورت نظر کارشناسان بررسی کننده اعمال خواهد شد.

✅?⬅️7-در پایان ارزیابی ،نمرات محور خلاقیت و برنامه ریزی که توسط ارزیاب ارزش گذاری شده است با نمره سایر محورها که بین کارشناسان بررسی کننده و مدیر مدرسه مورد توافق قرار می گیرد به عنوان نمره نهایی و عملکرد مدرسه محاسبه شده و می بایست عدد به توافق رسیده با عدد خود ارزیابی اولیه بر اساس فرمول پیش بینی شده در برنامه تدبیر جای گذاری شده تا میزان رشد مدرسه به دست آید.
? در ادامه فرایند ارزیابی کارشناس بررسی کننده نمرات نهایی وتوافق شده را در فرم الکترونیکی سامانه همگام وارد کرده و تایید نهایی می کند.
?? جهت فعال شدن قابلیت ارزیابی الکترونیکی برای کارشناس بررسی کننده بایدمعاونت آموزش ابتدایی منطقه مدارس هر ارزیاب را تعیین دسترسی کند.

✅?⬅️8- به تشخیص مدیر مدرسه ، امتیاز کسب شده در ارزیابی بیرونی می تواند به عنوان خود ارزیابی اولیه برای سال تحصیلی 1403-1402محاسبه گردد و نیازی به انجام خود ارزیابی اولیه مجدد نمی باشد.

تبصره: اگر در فاصله مرداد ماه تا شهریور ماه پیش رو تغییری در نیروی انسانی مدرسه یا تجهیزات و… روی داد مدیر مدرسه می تواند با کمی تغییرات در شاخص های تاثیر پذیرفته در ارزیابی بیرونی ،امتیاز فرم را متناسب سازی نماید و امتیاز اصلاح شده را به عنوان خود ارزیابی اولیه مبنا قرار دهد.

✅?⬅️9- مدیران محترم با توجه به ارزیابی بیرونی که به عنوان خود ارزیابی اولیه برای سال تحصیلی جدید می باشد نسبت به تنظیم برنامه سالانه اقدام نمایند.

نحوه ایجاد دسترسی

معاونین محترم آموزش ابتدایی مناطق

با سلام
به اطلاع می رساند فرم ارزیابی برنامه تدبیر در سامانه همگام برای ثبت نمرات ارزیابی بیرونی فعال گردیده است .
ضرورت است معاونین محترم اقدامات زیر را برای این مرحله مد نظر قرار دهند.

✅تشکیل جلسه تیم برنامه ریزی برنامه تدبیر منطقه و تعیین ومشخص نمودن ارزیابان برنامه
❄️نکته : مناطق در صورت صلاحدید می توانند ازبین مدیران مجرب ومجری ارزیابانی را انتخاب نمایند.
✅اعلام لیست ارزیابان به فناوری منطقه برای تعریف نقش کارشناس ارزیابی کننده برنامه تدبیر وصدور رمز ورود به سامانه
❄️نکته : مدیرانی که بعنوان ارزیاب در سامانه تعریف می شوند با همان رمز ورود به سامانه همگام خود می توانند وارد سامانه شوند ونیاز به رمز جدید برای ورود به قسمت ارزیابی ندارند.
✅ مشخص نمودن مدارس ارزیابان توسط معاون آموزش ابتدایی منطقه
❄️?نکته: معاونین محترم باید از قسمت ماژول ارزشیابی جدید و انتخاب گزینه تنظیمات ، ماژول تعیین دسترسی را انتخاب کنند وبرای هر ارزیاب مدارسی را انتخاب نمایند.
❄️?بعد از تعیین دسترسی هر ارزیاب با ورود به سامانه (ماژول ارزشیابی جدید) مدارسی که باید ارزیابی کند را می تواند مشاهده نماید.

⏺✨نکته✨⏺

?ارزیاب پس از ورود به جدول مدارس در جلوی نام هر مدرسه در ستون مدیریت سه آیکن مشاهده می کند.???

✏️علامت مدادی شکل: که با کلیک روی آن وارد فرم خودارزیابی شده و باید نسبت به ثبت نمرات ارزیابی (که نمره تایید شده و مورد توافق خودارزیابی پایانی که توسط مدیر تکمیل شده است )اقدام نمایید.
?ضمنا نمره پایانی ثبت شده توسط مدیر برای هر فعالیت در مستطیل مقابل آن قابل مشاهده است.و ارزیاب در مستطیل کناری آن نمره ارزیابی خود را وارد می کند.

✅علامت تیک سبز رنگ : مربوط به تایید نهایی فرایند ارزیابی الکترونیکی می باشد و ارزیاب باید در پایان وپس از ثبت نمرات این گزینه را اعمال کند.

?مستطیل فلش دار : مربوط به دانلود فایل آپلود شده توسط مدیر می باشد که در این مرحله این قابلیت غیر فعال می باشد.
موفق باشید_ کیانی

دانلود کاملترین برنامه سالانه براساس طرح تدبیر 1402

این برنامه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد

تعداد صفحات 83 صفحه

تعداد فصل ها 7 فصل کامل

تدوین شده:براساس بخشنامه های اعلام شده وزارت آموزش و پرورش(مدرسین تدبیر)

نگارش: توسط دو نفر از ارزیابان و مدرسان تدبیر

فهرست مطالب موجود در این برنامه کامل و جامع(از فرم 1تا6)

فصل یک : مقدمه
مقدمه
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
برنامه در افق چشم انداز 14048
اهداف دوره ابتدایی
اهداف طرح تدبیر نمونه ابلاغ تدبیر
فصل دوم : مشخصات آموزشگاه
الف – شناسنامه آموزشگاه
ب- امکانات و تجهیزات
ج- مشخصات فیزیکی مدرسه
د ) نهادهای فرهنگی ، علمی ، هنری و مذهبی مرتبط با مدرسه
فصل سوم : نیروی انسانی
1 – مشخصات مدیر و کادر اداری
2 – فهرست کارکنان آموزشی و پرورشی آموزشگاه
2-1 : مشخصات نیروی اداری مدرسه در یک نگاه
3- آمار معلمان و مشخصات آنان
4- آمار دانش آموزان به تفکیک پایه :
5- آمار اعضای شوراهای موجود در مدرسه
5-1 : اعضای شورای مدرسه
5-2 : اعضای شورای معلمان
5-3 : اعضای شورای مالی
5-4 : اعضای شورای دانش آموزی
5- 5 : اعضای شورای انجمن اولیا
6- میزان سواد اولیا
7- میزان جلب مشارکت های مردمی
* جدول تعیین نیازها و اولویت های مدرسه و تدوین اهداف
تعاریف اصطلاحات
فصل چهـارم : تقـویم اجـرایی
1- تقویم اجرایی مدرسه در یک نگاه
2-تقویم اجرایی معاونت آموزشی
3- تقویم اجرایی معاونت پرورشی و تربیت بدنی
4 – تقویم اجرایی طرح تدبیر
5 – جدول زمان بندی شورای مدرسه
6 – جدول زمان بندی شورای معلمان
7– جدول زمان بندی انجمن اولیا و مربیان
8 – جدول زمان بندی شورای دانش آموزی
فصل پنجم : برنامه عملیاتی
گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی
جدول شماره 3 محور یک : بـرنـامـه ریـزی ( بـرنـامـه محـوری )
جدول شماره 3 محور دو : آموزش و یادگیری
جدول شماره 3 محور سه : فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
جدول شماره 3 محور چهار : سلامت و تربیت بدنی
جدول شماره 3 محور پنج : مشارکت
جدول شماره 3 محور شش : نظارت و ارزیابی
جدول شماره 3 محور هفت : اداری و مالی
جدول شماره 3 محور هشت : خلاقیت
جدول ماتریس وswot دبستان
فصل ششم : ضمائم و اسناد
الف – میثاق نامه ها
میثاق نامه وپایبندی اولیاء دانش آموزان دبستان
میثاق نامه و پایبندی کارکنان دبستان
میثاق نامه و پایبندی دانش آموزان دبستان

فصل هفتم : مستندات و صورتجلسات
فرم خود ارزیابی شماره(6)بصورت تکمیل شده
فرم شماره (4)بهبود فرایند ها بصورت تکمیل شده
صورتجلسات (7)فرایند بصورت تکمیل شده

بعدا از خرید فایل : یک لینک دانلود مستقیم- یک لینک دانلود به ایمیل شما – و در صورت درخواست یک لینک به تلگرام یا سروش شما ارسال می شود
تضمین و راهنمایی برای خرید – پاسخ دهی اشکالات –ارسال در تلگرام و سروش
آیدی سروش درسی فایل: ? https://sapp.ir/darsifile
آیدی تلگرام درسی فایل:? https://t.me/darsifile

50000 تومان – خرید


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!