no-img
طرح تدبیر

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97-98


طرح تدبیر
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97-98
امتیاز 4.00 ( 1 رای )دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97-98">
zip
شهریور ۷, ۱۳۹۷
10000 تومان
10000 تومان – خرید

دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97-98


پکیج کامل طرح تدبیر 97-98

بصورت ورد و قابل ویرایش

متناسب با سایت همگام 97-98

تمامی فرم ها بصورت ورد

برنامه سالانه طرح تدبیر بر اساس ساحت ها

همینک میتوانید مجموعه کامل برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ۹۷-۹۸ بر اساس ساحت ها ( ۶ ساحت ) منطبق با آخرین تغییرات با فرمت فایل ورد و قابل ویرایش نگارش تعداد صفحات فایل ۱۵۰صفحه word را دانلود کنید.

این برنامه منطبق با آخرین تغییرات در مورخه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ بروز رسانی شده و بر اساس ۶ ساحت و حاوی کلیه فرم ها در قالب ورد  و فرم های نمونه تکمیل شده و شیوه نامه تکمیل و توضیحات کاملی در باره هر ۶ ساحت میباشد.

دانلود برنامه تدبیر ۹۸-۹۷

ساحت های شش­گانه تربیتی سند تحول بنیادین

ساحت در لغت نامه فارسی معین  به معنای خانه ، درگاه وآستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه  تعلیم وتربیت، محدوده ودامنه ی خاصی است که مجموعه ای از رفتارها وفعالیت های تعلیم وتربیت در آن حوزه ودامنه قرار می گیرد. انسان موجودی دارای ابعاد وساحت های مختلف است، از بینش ها ، گرایش ها وتوانایی های مختلف برخوردار است وبا دیگر موجودات جهان ارتباط غایی دارد واز آنها تاثیر می پذیرد وبر آنها تاثیر می گذارد..

هنگامی که از تعلیم وتربیت سخن می گوییم ، در واقع از نوعی از قابلیت ها وظرفیت ها یی سخن می گوییم که در ابعاد مختلف روح وبدن انسان قرار دارند وانسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آن ها را به فعلیت برساند یا آنها را تصحیح  ، تعدیل ، تقویت وهدایت کند.

بنابراین تعلیم وتربیت دارای حوزه های مختلفی است ، حوزه هایی که در آن نیازهای مشترک هم عرض انسانها قرار گرفته است اصطلاح ( ساحت های تربیتی )به کار گرفته می شود

۱- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی

– پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام

– تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقراری ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت سایرین به دینداری و اخلاق مداری -خود شناسی و دیگرشناسی برای پاسخ­گویی مسئولانه به نیازها، محدودیت­ها و پیشرفت ظرفیت­های وجودی خویش و دیگران.

– تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی

۲- ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ای

– تدبیر امر معاش و زندگی اقتصادی با درک موقعیت اقتصادی خود و جامعه و تلاش برای بهبود پیوستۀ آن

– درک و فهم مسائل اقتصادی خود و جامعه (در زمینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی)

– تلاش فردی و جمعی برای تحقق غنا، کفاف، عمران، رشد و استقلال اقتصادی، حفظ و پیشرفت ثروت ملی، افزایش بهره­وری، تأمین رفاه عمومی و بسط عدالت اقتصادی و شناسایی عوامل فقر، فساد و تبعیض و تلاش جهت مقابله با آن­ها در سطح ملی و جهانی در جهت تشکیل جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن، براساس نظام معیار اسلامی.

۳- ساحت تربیت علمی و فناوری

– شناخت و بهره­ گیری از نتایج تجارب متراکم بشری در حوزۀ علم و فناوری براساس نظام معیار اسلامی

– بهره­ گیری و ارزیابی از یافته­های علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آن­ها جهت کشف صورت­های جدید واقعیت یا خلق روش­ها و ابزارهای نوین برای وصول به اهداف متعالی در چهارچوب نظام معیار اسلامی

– برنامه­ ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت­های علمی پژوهشی برای دست­یابی خود و جامعه به آیندۀ مطلوب بر مبنای نظام معیار اسلامی

– برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت با هدف تکریم، تسخیر، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در فعالیت­های علمی

۴- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی

– باز شناسی، حفظ و اصلاح آداب، رسوم، هنجارها و ارزش­های جامعه در پرتو نظام معیار اسلامی؛

– درک مناسب موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و جامعه و مواجه ی خردمندانه یا تحولات اجتماعی و سیاسی براساس نظام معیار اسلامی

– توسعه آزادی و مرتبه وجودی خویش و دیگران در پرتو درک و اصلاح موقعیت اجتماعی خود و دیگران (اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران و همشهریان و هموطنان و … )

– برقراری رابطه سازنده و مناسب با ایشان بر اساس نظام معیار اسلامی و کسب صفاتی جمعی نظیر احسان، مهرورزی، انصاف، خیرخواهی، بردباری، وفاق، همدلی و مسالمت‌جویی

– آمادگی جهت تشکیل خانواده و حفظ و تداوم آن به مثابۀ مهم­ترین نهاد تحقق بخش جامعۀ صالح براساس ارزش­های نظام معیار اسلامی

– تعامل شایسته با نهاد دولت و سایر نهادهای مدنی و سیاسی و کسب شایستگی­هایی نظیر رعایت قانون، مسئولیت­ پذیری، مشارکت اجتماعی و سیاسی و پاسداشت ارزش­های اجتماعی در جهت شکل‌گیری جامعۀ صالح و پیشرفت مداوم آن براساس نظام معیار اسلامی؛

– بازشناسی فرهنگ و تمدن اسلامی

– مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول

۵- ساحت تربیت زیستی و بدنی

– درک ویژگی­های زیستی خود و پاسخ­گویی مسئولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش

– تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی؛

– بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامدهای آن دربارۀ خود، جامعه و طبیعت براساس نظام معیار اسلامی؛

– تلاش فردی و جمعی برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی افراد جامعه در سطح محلی، ملی و جهانی براسای نظام معیار اسلامی؛

– کوشش مداوم فردی و جمعی برای حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی؛

۶- ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری

– درک معنای پدیده­ ها و هدف رویدادهای طبیعت / هستی برای دست­یابی به درک کلی از جهان هستی و جایگاه خویش در آن بر اساس نظام معیار اسلامی ؛

– رمزگشایی و رمز گردانی از پدیده­ های آشکار و پنهان طبیعت / هستی و ابراز آن به زبان هنری  ؛

– درک زیبایی­های جهان و آفرینش به منزلۀ مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای ذائقه زیباشناسانۀ خود؛

– بهره­ گیری از قدرت تخیل خود در خلق آثار هنری با هدف حفظ تعالی میراث هنری در سطح ملی و جهانی .

در ادامه بصورت تیتر وار با برخی از فایلا های جانبی همراه بسته برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر ۹۷-۹۸ آشنا میشوید .

آنچه در این مجموعه مشاهده می کنیم عبارتند از:

  • کلیات اسناد فرادستی
  • چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی
  • متن سیاست های کلی نظام اداری
  • ماده ۱۹قانون برنامه ی پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(۱۳۹۴-۱۳۹۰)
  • سیاست های کلی ایجادتحول درنظام آموزش و پرورش
  • معرفی آموزشگاه
  • معرفی فضای فیزیکی آموزشگاه
  • چارت آموزشگاه
  • معرفی همکاران
  • برنامه کلاسی
  • معرفی شورای مدرسه
  • معرفی شورای مالی مدرسه
  • معرفی انجمن اولیا
  • جلسات آموزش خانواده
  • معرفی شورای معلمان
  • طرح و برنامه های سال جاری
  • تقویم اجرایی آموزشگاه
  • برنامه های غیر قابل پیش بینی
  • بازدیدهای آموزشگاه

 

 

10000 تومان – خرید

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ads

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!