no-img
طرح تدبیر

دانلود طرح تدبیر با فرمت ورد (ویرایش 1403)


طرح تدبیر
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

دانلود طرح تدبیر با فرمت ورد (ویرایش 1403)
امتیاز 5.00 ( 1 رای )دانلود طرح تدبیر با فرمت ورد (ویرایش 1403)">
zip
اکتبر 20, 2017
50000 تومان
50000 تومان – خرید

دانلود طرح تدبیر با فرمت ورد (ویرایش 1403)


 برنامه سالانه براساس طرح تدبیر ویرایش 1403-1402

دانلود طرح تدبیر براساس ساحت های سند تحول بنیادین

طرح تدبیر کامل شده براساس ساحت های سند تحول بنیادین

از آنجا كه دستيابي به مراتبي از حيات طيبه غايت تعليم و تربيت در سند تحول بنيادين مي باشد و اين مراتب با توجه به ابعاد مختلف وجودي و نيازهاي فردي و اجتماعي در شش ساحت طبقه بندي شده است ، در برنامه تدبير نيز كليه فعاليت ها و اقدامات مدرسه بايد در جهت ساحت هاي شش گانه و غايت تعليم و تربيت باشد.
بنابراين تربيت دانش آموزان به صورت جامع و متوازن در تمام ساحت ها با تحقق اهداف دوره تحصيلي دنبال مي شود و هدف هاي دوره تحصيلي ملاك اصلي انجام فعاليت ها و اقدامات در مدرسه خواهد بود. براي انجام نظامند و منسجم امور مدرسه مطابق با سند كه درسطوح مختلف زير نظام هايي را مشخص نموده است نيز بايد مدرسه زير نظام هاي مختلف و مجموعه فرايند ها را به صورت هدفمند سازماندهي نمايد و راهكارهاي سند كه تعيين كننده ي انواع فعاليت ها و اقدامات خواهند بود را در هر زير نظام مورد توجه قرار گيرد.
از اين رو در جدول ذيل ساحت ها به عنوان مبناي اهداف و ملاك اصلي زير نظام ، چارچوب نظامند كردن فعاليت ها و راهكارهاي سند در نظر گرفته شده است.

اين جدول با استفاده از مباني نظري سند ، راهكارهاي سند تحول بنيادين، مصوبه شوراي عالي در زمينه اهداف دوره تحصيلي و برنامه هاي زير نظام ها تنظيم شده است .تلاش گرديده تا براي مديران ساعي مدارس مباني فعاليت ها و اقدامات مهيا شود تا با استفاده از آنها بتوانند متناسب با نيازها ، اولويت ها ، امكانات و منابع و ساير شرايط مدرسه اقدامات مناسبي پيش بيني نمايد.

 

آنچه که در این سه فایل فایل موجود است بصورت خلاصه

جدول تکمیل شده فرم 6 جدید

ساحت ها و امتیازات
ساحت تعليم و تربيت اعتقادي ،عبادي و اخلاقي حداکثرامتياز49
ساحت اجتماعي سياسي حداكثر49 امتياز
ساحت علمي فناورانه حداكثر42 امتياز
ساحت تربیت زیستی بدنی حداكثر42 امتياز
ساحت زيبا شناختي وهنري حداكثر 28 امتياز
ساحت اقتصادي و حرفه اي حداكثر35 امتياز
فرا ساحتي
حداكثر56 امتياز
امتیاز کل فرم 301

جدول عملیاتی شماره 2 فرم برنامه سالانه

جدول تکمیل شده ساحت تعليم و تربيت اعتقادي ،عبادي و اخلاقي
جدول تکمیل شده ساحت اجتماعي سياسي
جدول تکمیل شده ساحت علمي فناورانه
جدول تکمیل شده ساحت تربیت زیستی بدنی
جدول تکمیل شده ساحت زيبا شناختي وهنري
جدول تکمیل شده ساحت اقتصادي و حرفه اي
جدول تکمیل شده فرا ساحتي

مواردی که باید در برنامه سالانه وجود داشته باشد :

  • تعیین وضع موجود
  • -شناسایی نیازها
  • فرم خودارزیابی اولیه
  • فرم برنامه عملیاتی سالانه تقویم اجرایی

نوشتن موارد ذیل

  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهداف
  • چشم انداز
  • ماموریت
  • میثاق نامه

و سایر پیوست ها هیچ ضرورتی ندارد ولی برای پیوست نمودن منعی وجود ندارد.

چند نکته مهم در مورد اصل برنامه

1-از آنجا که یکی از ملاک های ارزیابی اولیه که توسط کارشناس بررسی کننده برنامه صورت میگیرد وجود تناسب بین نمرات خودارزیابی ، وضع موجود و هدف گذاری انجام شده در فعالیت ها می باشد لازم است  بین نمره خود ارزیابی و وضعیت موجودِ توصیف شده در برنامه سالانه تناسب و همخوانی وجود داشته باشد.

2-همکاران محترم هنگام تدوین برنامه به این نکته توجه داشته باشند که  در خود ارزیابی پایانی مدیریت مدرسه زمانی مجاز خواهد بود که به نمرات فعالیت ها در خود ارزیابی اولیه نمره اي را اضافه نماید که حتما می بایست اقدام یا اقداماتی را در قالب برنامه عملیاتی سـالانه ویـژه آن فعالیت(به جز امور جاری که راهنما مشخص شده و نیاز به برنامه ندارد) پیش بینی و انجام داده باشد ودرضعیت موجود فعالیت رشد و بهبود ایجاد شده باشد در غیر این صورت همان امتیاز خودارزیابی اولیه تکرار می شود.

چند نکته درباره جدول های برنامه

1-موارد درج شده در فرم زير، فرضي بوده بویژه اقدامات اجرایی برخی فعالیت ها متعدد است و به عنوان مثال آورده شده است وتعداد اقدامات با توجه به هدف گذاری انجام شده ،نیاز و امکان اجرا باید انتخاب شود.  البته مدیر و تیم برنامه ریزی  هر اقدامی که احساس کنند باعث تحقق برنامه و رشد و بهبود  فعالیت شود می توانند پیش بینی کنند .

2-شاخص  ها را می توانید تناسب  با فعالیت كمي (نعداد ، درصد ، فراوانی و …)یا كيفی(حالت، چگونگي)  طوری انتخاب کنید که تغییرا ت و رشد  فعالیت را به خوبی نشان دهد .

3-شاخص های درج شده بنا به تشخیص تیم برنامه ریز  متناسب با فعالیت قابلیت تغییر (کمی یا کیفی )دارد

4- قسمت های سبز رنگ جزو امور جاری مدرسه هستند ونیاز به تدوین برنامه ندارند و  با توجه به اینکه تشخیص برعهده مدیر است صرفا جهت آشنایی و بهره برداری آورده شده است.برخی از فعالیت های جدول  از قبیل :اجراي مراسم آغازين،حسن اجراي بخشنامه ها،صدور چك بر اساس مقررات، بوفه مدارس، وضعيت بهداشت و…جزو امور و فعاليت هايي كه به طور معمول و روزمره در چارچوب دستورالعمل ها ، بخشنامه ها ،  قوانين و مقررات در مدرسه انجام ميشود ونیاز به تنظیم برنامه ندارند البته تشخيص اين موضوع كه كدام ملاك ها در فرم شماره 6 جزو امور جاری قرار مي گيرد توسط مدير مدرسه و با توجه به نيازهاي مدرسه در سال تحصيلي مورد نظر مشخص خواهد شد.

5-با توجه به اینکه فرایند برنامه ریزی و خلاقیت را مدیر در فرم 6تکمیل نمی کند وتوسط کارشناس بررسی کننده برنامه ارزش گذاری  می شود در جدول آورده نشده است

*با اطمینان دانلود نمایید پشتیبانی 24 ساعته نویسنده برنامه و مدیر سایت با مشخصات ذیل جهت پرسش پاسخ
*در تلگرام به ادرس drsifile@ واتس آپ http://wa.me/989306359679 فقط و فقط پیامک بزنید
*آموزش های رایگان در کانال ما به ادرس  madresehfile@ کلیک و عضو شوید

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) – (-تلگرام :drsifile@)

لینک خرید فایل

50000 تومان – خرید

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!